Ajuntament de L'Hospitalet. 100x100 L'Hospitalet

Educació. INTRO
TALLER APROPAT A L'AFRICA SUBSAHARIANA (2021)
Àmbits temàtics: Diversitat i convivència Coeducació Educació física i esport Participació , Arts escèniques (música, teatre i dansa) .
Descripció de l'activitat: ­Descripció detallada. Proposem continuar amb les activitats ja fetes al 2020 i que aquest any podran ser en format presencial o be en aula virtual.:L'enfoc esta vinculat a les assignatures de musica i dansa com eina de suport al currículum escolar a traves del coneixement i de l'aproximació a l'Àfrica Subsahariana. Amb aquest taller volem treballar la situació sociopolítica i econòmica dels països en vies de desenvolupament i també valorar l'impacte que pot tenir la Cooperació al Desenvolupament en aquestes zones. ­Aquest taller esta adreçat als centres educatius de secundària i batxillerat de L'Hospitalet. Volem educar els nostres joves en valors socials i cívics i que prenguin consciència d'una altra realitat, la de l'Àfrica, apropant-los a la seva historia i a la seva cultura i posant en valor les seves diferències i la seva riquesa. ­L'activitat 1, -Aproximació a la musica Africana. Adreçada a alumnes de 1r a 4t d'ESO i Batxillerat consisteix en donar a conèixer instruments típics de l'Àfrica de forma interactiva realitzada per tècnics en cooperació al desenvolupament i musics africans que donaran a conèixer amb suport audiovisual i a traves de la musica en directe la historia social dels instruments en el món africà. És un intercanvi de vivències per acostar-los a la realitat i a les estructures de societat comunitària africana. La idea és fer una xerrada introductòria del tipus de instruments originaris de l'Africa acompanyada d'una instrumentalització de percussió i d'instruments de vent. En cas que els nens ho facin desde casa, ja donarem instruccions de quin tipus de ensers acustic han de tenir al seu abast per poder imitar els sons africans. Seràn estris casolans que tothom tenim a casa. Si es fa a l'escola , vindrèm amb tambors e instrucments africans com sempre. ­L'activitat 2- Aproximació a la dansa Africana. Adreçada a alumnes de 1r a 4t d'ESO i Batxillerat , consisteix en una actuació de les danses africanes per una ballari/na de l'Àfrica que ens mostrarà els significat i el propòsit dels balls per introduir al alumnat als costums socials de la vida africana. Els alumnes aprendran alguns balls i gaudiran de manera activa de la dansa africana. Es un punt de partida per explicar la història i les creences des de lo màgic i també la realitat sociopolítica actual de l'Àfrica. Si es fa des de casa, els nens i nenes es conectaran a una aula virtual i aprendren un ball africa tots plegats. Per sol·licitar el taller es obligatori programar les dues activitats per cada grup educatiu que ho sol·liciteu, per tant heu de reservar 2 dies diferents, un pel de musica(assignatura de musica) i l'altre de dansa (assignatura de gimnàstica o arts escèniques i dansa). Heu de tenir en compte que la musica i la dansa son expressions difícilment deslligables en el mon africà i les treballem conjuntament dins d'aquest taller.
A qui s'adreça: ESO: 12-14 anys. 14-16 anys. ESPO: A partir de 16 anys.
Objectius: Acostar al nens a la Cooperació Internacional i als Drets Humans, potenciar persones solidaries i compromeses. Potenciar l'empatia i donar a conèixer la realitat que viuen altres nens del món. Potenciar, buscar i gestionar mecanismes d'ajuda des de la solidaritat. Trencar estereotips en vers a l'Àfrica Subsahariana i a l'Àfrica en general i sobre tot en relació a la seva forma de vida. De Potenciar el aprenentatge de donar valor del que tenim el nostre entorn des de la diferencia cultural, artística i de les necessitats bàsiques. Potenciar la solidaritat, l'amistat, la generositat i el respecte. Tots aquest punts son per tal de treballar les desigualtats la inclusió social i els valors basics de convivència entre el nord i el sud.
Continguts: Conceptuals: ­­L'activitat 1:Donar a conèixer instruments típics de l'Àfrica de forma interactiva realitzada per tècnics en cooperació al desenvolupament i musics africans que donarem a conèixer amb suport audiovisual i a traves de la musica en directe la historia social dels instruments en el món africà. És un intercanvi de vivències per acostar-los a la realitat i a les estructures de societat comunitària africana. L'activitat 2- Consisteix en una actuació de les danses africanes per una ballarina de l'Àfrica que ens mostrarà els significat i el propòsit dels balls per introduir al alumnat als costums socials de la vida africana.
Procedimentals: ­L'activitat 1, -Aproximació a la de musica Africana.Taller interactiu realitzada per tècnics en cooperació al desenvolupament i musics africans que faran la part artística. Es farà servir suport audiovisual i instruments de percussió i de vent en directe propis de l'africa, que els nens podran escoltar, tocar i aprendre la seva historia i significat social en el món africà. La idea és fer una xerrada introductòria del tipus de instruments originaris de l'Africa acompanyada d'una instrumentalització de percussió i d'instruments de vent. ­L'activitat 2- Aproximació a la dansa Africana. Es un taller interactiu on gaudiran d'una actuació de danses africanes per una ballarina de l'Àfrica , prèviament es farà una introducció del significat i el propòsit dels balls i acabarem l'activitat ensenyant els alumnes a ballar alguns balls africans.
D'actituds i valors: Empatia, solidaritat, amistat, generositat i cooperació per fer de l'escola un espai integrador on es reconegui i respecti la diversitat social.
Vinculació curricular: Educació musical
Coneixements previs: És necessari tenir coneixements previs.
Serà útil que els nens coneguin prèviament Àfrica i les seves característiques con a continent, parlar del "3er món", de la cooperació, de valors com la solidaritat, empatia, amistat, preparar preguntes o realitzar qualsevol activitat que representi una introducció o preparació a la nostre intervenció.
Aforament: 1 grup alhora.
Monitoratge: Té Monitoratge.
Uns tècnic especialitzats en Àfrica feren la introducció a les dues activitats. Un music africà farà l'actitat:1. Una ballarina africana farà l'activitat:2
Material de suport: Es proporcionarà material de suport.
­L'activitat 1, - Aproximació a la musica Africana. Un espai ampli amb projector, ordinador i taula amb micròfons i altaveus (equí de so) i que sigui una mica espaiosa.. ­L'activitat 2- Aproximació a la dansa Africana. Cal un espai ampli amb projector, ordinador i amb micròfons i altaveus (equí de so) i que tingui espai ampli per ballar , no calen cadires, els nens poden asseure's al terra .
Qui organitza: Programa Cooperació i Solidaritat ( http://www.cooperaciolh.cat/ )
Adreça y població on es realitza: A les instalacions del centre que ho sol·liciti o aula virtual
Adreça on es realitza: Tots els barris de L'Hospitalet. L'Hospitalet
Preu: Gratuït
Dates i horaris: Des del: 01/10/2020 Fins al: 31/05/2021
Durada de l'activitat: 1h.
Observacions: Heu de reservar per INTRO 2 dies per grup, un dia es farà el taller de musica i l'altre dia el taller de dansa. Si teniu més d'una línia heu de reserva 2 dies per línia i vosaltres decidiu a quin curs ho voleu programar, es pot fer des de 1er a 4º d'ESO i també Batxillerat . Us recomanem que prèviament a la reserva formal ens feu arribar un correu electrònic per concretar els dies i l'horari en que us va millor realitzar l'activitat doncs a INTRO no tindreu opció d'escollir horari, l'horari es concreta amb el correu electròni indicant els dies i l'horari desitjat i ens adaptarem a la vostre agenda, segon tingueu-ho programes les classes de musica i gimnàstica o tutoria.
Per a més informació: Demanar per: Maria José Fandos
934029984

mjfandos@l-h.cat;cooperacio@l-h.cat
Ajuntament de L'Hospitalet
Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400