Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Veure imatge de El tàndem de l’escola La Carpa i la Fundació Arranz-Bravo crea una comunitat educativa entorn de l’art (nova finestra)
09/05/2022

El tàndem de l’escola La Carpa i la Fundació Arranz-Bravo crea una comunitat educativa entorn de l’art

L’escola desenvolupa una proposta de programació d’educació visual i plàstica en tots els cursos d’educació primària del centre

L’escola La Carpa, de Can Serra, amb la col·laboració de la Fundació Arranz-Bravo, ha elaborat una proposta de programació d'educació visual i plàstica per a tots els cursos de l'educació primària, dins el projecte Fem tàndem L’H, que van començar el curs  2017-2018.

L’objectiu d’aquesta programació visual i plàstica és proposar a l’alumnat observar, explorar, interpretar, expressar-se, representar i crear per tal de valorar més la cultura visual, la comunicació i la creativitat.

El programa municipal Fem tàndem L’H té com a finalitat desenvolupar la funció educativa de la cultura mitjançant la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions o entitats amb els centres públics per portar a terme projectes dins el currículum acadèmic que contribueixin a millorar l’èxit educatiu.

En el cas del tàndem de l’escola La Carpa i la Fundació Arranz-Bravo l’objectiu va més enllà i vol crear una comunitat educativa d’alumnes, professorat i famílies entorn de l’art. En aquesta línia, l’escola ha acollit diferents iniciatives artístiques, com ara les peces de Mercedes Pimiento vinculades a l’exposició “Arquitecturas Terminales”, que poden veure al pati de l'escola i a l'escala principal.

Des de l’inici del projecte entre l’escola i la Fundació, s’han anat dissenyant activitats i experiències, que es realitzen tant a les instal·lacions del centre com a la Fundació i en diferents museus, per a tots els cursos de primària, que giren al voltant de tres eixos:


Patrimoni social i cultural

L’objectiu és apropar a l’alumnat els diferents conceptes relacionats amb la paraula art. La història de l'art s’estructura en 18 parts i se’n treballa una per trimestre, al llarg de tota la primària.

El dibuix com a eina de transmissió del pensament

A través de reptes, l’alumnat aprèn a entendre, representar i interpretar el món, amb la qual cosa comencen a veure el dibuix com una eina de transmissió del pensament.
En els primers cursos, les propostes estan vinculades a la línia i el traç, mentre que en el cicle superior el repte és representar l'entorn de l'escola. Durant el procés, l’alumnat desenvolupa i aprofundeix en les seves capacitats de percebre i observar. El dibuix esdevé, doncs, una eina d'exploració que els condueix a múltiples descobertes.

La creativitat

Aquest és un eix transversal comú a tots els continguts que treballen. La creativitat és un mecanisme mental que ens permet fer-nos preguntes noves i respondre de manera innovadora a les preguntes ja fetes.
 

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400