Ajuntament de L'Hospitalet
Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Xarxa pedalable al Districte Econòmic, les zones industrials i altres vies de la ciutatVeure imatge de Comencen les obres per completar la xarxa pedalable al Districte Econòmic, les zones industrials i altres vies de la ciutat (nova finestra)
26/01/2023 11:10:00
Espai públic

Comencen les obres per completar la xarxa pedalable al Districte Econòmic, les zones industrials i altres vies de la ciutat

S’ha començat a executar aquesta setmana, amb l’inici dels treballs al carrer de Pablo Iglesias

El projecte per completar la xarxa pedalable al Districte Econòmic, les zones industrials i altres vies de L’Hospitalet amb itineraris segurs s’ha començat a executar aquesta setmana, amb l’inici dels treballs al carrer de Pablo Iglesias. Amb un cost d’1,7 milions d’euros, les obres són cofinançades amb els fons europeus Next Generation per impulsar la mobilitat sostenible i tenen un període d’execució previst de deu mesos.

Aquesta actuació serveix per donar continuïtat a la implantació de carrils bici i vies pedalables dins de la xarxa bàsica duta a terme en una primera fase el 2020 en diversos eixos viaris de la ciutat, i a la xarxa secundària posada en marxa en anys anteriors.

En la nova fase, s’habilitaran nous carrils bici segregats en aquestes vies:

Districte I (majoritàriament, a l’eix de la zona industrial de la carretera del Mig)

· Avinguda de Josep Tarradellas i Joan (entre carrer de Batllori i carrer del Canigó, i entre plaça de Tuzla i carrer de Rodés).
· Avinguda del Carrilet (entre carrer de Leonardo da Vinci i rambla de la Marina).
· Carrer de la Riera dels Frares (entre avinguda del Carrilet i carretera del Mig).
· Carrer del Cobalt.
· Avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge (entre carrer del Cobalt i travessia Industrial).
· Avinguda de la Fabregada (entre avinguda del Carrilet i carretera del Mig).
· Carrer de Rosalía de Castro (entre avinguda del Carrilet i carrer del Cobalt).
· Carrer de Femades (entre avinguda del Carrilet i travessia Industrial).
· Carrer de la Feixa Llarga.
· Carretera del Mig (entre carrer d’Arquimedes i carrer de Miquel Romeu).
· Carrer del Crom.

Districte III (majoritàriament, al Districte Econòmic de Granvia Sud)

· Avinguda de la Granvia (entre avinguda de Vilanova i carrer de Miguel Hernández).
· Carrer de les Ciències (entre avinguda de Vilanova i carrer de Salvador Espriu).
· Carrer de Rafael Barradas.
· Carrer de Can Pi.
· Carrer del Primer de Maig.
· Carrer de Pablo Iglesias.
· Carrer de Salvador Espriu.
· Avinguda de Joan Carles I (entre carrer dels Motors i carrer de la Botànica).
· Carrer dels Motors (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de les Ciències).
· Carrer de José Agustín Goytisolo (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de Salvador Espriu).
· Carrer de Montserrat Roig (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de Salvador Espriu).
· Carrer de la Botànica (entre carrer dels Motors i avinguda de Joan Carles I).
· Carrer de Miguel Hernández.
· Avinguda del Carrilet (entre carrer de Buenos Aires i carrer de la Riera Blanca).

Districte V

· Avinguda de Manuel Azaña.
· Via lateral del Complex Esportiu Municipal L’Hospitalet Nord continuació del carrer de Carles Ferrer Salat, de Barcelona.
· Avinguda de Tomás Giménez.
· Avinguda de Miraflors (entre carrer d’Empúries i plaça de la Mare de Déu del Pilar).
· Avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera (entre plaça de la Mare de Déu del Pilar i plaça de Maria Montessori).
· Avinguda de l’Electricitat (entre carrer del Molí i avinguda d’Isabel la Catòlica).

Districte VI

· Avinguda d’Amèrica (tram inicial fins a rambla de la Marina).
· Rotonda de l’Hospital de Bellvitge, carrer de Jaume Ventura i Tort i parc de Bellvitge.
· Carrer dels Joncs.
· Carrer de Can Trias.
· Carrer d’Arquimedes.
· Travessia Industrial (entre carrer d’Arquimedes i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge).

La implantació de carrils bici en aquestes vies comportarà una reconfiguració de l’espai de calçades i voreres, la instal·lació d’elements separadors per crear itineraris segurs de circulació en bicicleta i l’adaptació de la senyalització horitzontal, vertical i semafòrica, entre altres intervencions.

La primera fase, el 2020

Les primeres actuacions per implantar a la ciutat la xarxa bàsica pedalable que transcorrerà pels principals eixos horitzontals i verticals de la ciutat van començar el 2020, amb la implantació en diversos carrers de carrils bici segregats i carrils d’ús compartit per a cicles i vehicles motoritzats en vials pacificats, que van tenir un cost de 210.000 euros.

La xarxa bàsica pedalable té per objectiu connectar per a l’ús de la bicicleta els diferents barris de L’Hospitalet i també els municipis veïns, amb uns itineraris continus i segurs de nord a sud i d’est a oest de la ciutat. Aquests itineraris transcorren per carrils pacificats de coexistència amb el cotxe —amb límit de velocitat a 30 km/h— i també per carrils bici segregats, segons la idoneïtat de cada tram.

Eixos verticals:

· Porta Nord - Zona Franca:
Avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda del Torrent Gornal, carrer de Rosalía de Castro, avinguda de Josep Tarradellas i Joan i carrer del Canigó.
· Sanfeliu - Granvia/Hospital de Bellvitge:
Carrer de l’Estronci, carrer de la Riera del Canyet, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.
· Carrer de Girona.

Eixos horitzontals:

· Pubilla Cases - Santa Eulàlia:
Avinguda de Catalunya, carrer del Montseny, carrer de Mas, carrer de Llançà, carrer d’Albareda, ronda de la Torrassa, ronda de la Via i carrer del Doctor Martí i Julià.
· Cornellà - Barcelona (carrer de la Constitució):
Carrer de Barcelona, carrer Major, carrer d’Enric Prat de la Riba i carrer de Santa Eulàlia.
· Cornellà - Centre Cultural Metropolità Tecla Sala:                                                            
Avinguda d’Álvarez de Castro i avinguda de Josep Tarradellas i Joan.
· Hospital de Bellvitge - plaça de Cerdà:
Carrer de la Residència i carrer de l’Ermita de Bellvitge.
· Carretera de Collblanc.

La implantació de la xarxa pedalable, que s’acabarà de configurar en pròximes actuacions, suposa un pas endavant important en el foment de l’ús de la bicicleta a la ciutat, un dels objectius del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet i el Pla d’actuació municipal 2020-2023, en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible.

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400