El programa municipal Fem tàndem L’H es posa en marxa per desè curs consecutiu amb la participació de totes les escoles públiques i pràcticament tots els instituts públics de la ciutat, amb un total de 45 projectes. Del total de projectes, trenta-tres els gestiona la Regidoria d’Educació; onze, la Regidoria de Cultura, a través de l’Escola de Música-Centre de les Arts (EMMCA), i un, la Unitat de Projectes d’Innovació Social.
Fem tàndem L’H, un projecte transversal d’aliances, impulsa la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions, entitats ciutadanes o ens de referència amb els centres públics.
L’objectiu és desenvolupar projectes dins el currículum acadèmic que introdueixin canvis metodològics per millorar l’aprenentatge i garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat. D’aquesta manera s’aconsegueix afavorir l’èxit escolar a través de la singularització dels centres públics de la ciutat.
A través de Fem tàndem es proposen activitats singularitzades sobre temàtiques en les quals els col·laboradors estan especialitzats.
Dels que desenvolupa la Regidoria d’Educació, vint-i-dos es fan en escoles públiques i onze en instituts públics.
Els programes se centren en robòtica, mitjans de comunicació, teatre, educació emocional, ciències, emprenedoria, lectura i biblioteca escolar, art, música, història, impressió 3D, art urbà, circ, escacs i activitats marítimes. Per dur-los a terme, cada centre fa tàndem amb un equipament o una entitat com ara la Biblioteca Tecla Sala, el Museu de L’Hospitalet, la Fundació Arranz-Bravo, Bipolart, Televisió de L’Hospitalet, l’Idibell o el Museu Marítim de Barcelona.
Durant el curs passat es van fer 1.468 activitats puntuals. La xifra real és més alta, ja que molts centres tenen integrat el projecte dins les programacions de les aules, la qual cosa fa difícil quantificar el nombre total d’activitats que es duen a terme. A més, s’han fet 29 activitats amb les famílies i 38 sessions i formacions amb docents. Durant el curs passat, 7.916 alumnes van participar en les activitats programades. La distribució per etapes educatives va ser de 1.066 d’infantil, 4.059 de primària, 1.887 d’ESO, 178 de batxillerat i 726 d’FP i PFI.
Pel que fa als gestionats per la Regidoria de Cultura, deu escoles i un institut fan tàndem amb l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts: vuit centres fan música, dos fan dansa i un fa teatre. En total, hi participen 1.350 alumnes que dintre de l’horari escolar reben classes amb professorat de l’EMMCA. D’aquesta manera, es trasllada més enllà de la seva seu l’objectiu de democratitzar l’accés a l’educació artística i contribuir a una major cohesió social a través de les arts. A més, l’EMMCA desenvolupa projectes semblants amb el Centre d’Educació Especial L’Estel-Can Bori i amb l’Escola Bressol Municipal La Casa dels Arbres.
Respecte al gestionat per la Unitat de Projectes d’Innovació Social, es desenvolupa amb l’Institut Escola Pere Lliscart, a través de Torre Barrina, i es vincula a la comunicació audiovisual. A banda d’això, manté diferents projectes amb centres educatius de la ciutat en l’àmbit de la producció audiovisual i multimèdia, competències digitals i matèries STEAM, entre altres.
Ajuntament de L'Hospitalet