Ajuntament de L'Hospitalet
Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Veure imatge de  Fem Tàndem L’H, un projecte per singularitzar les escoles públiques i desenvolupar la funció educativa de la cultura (nova finestra)
20/09/2016

Fem Tàndem L’H, un projecte per singularitzar les escoles públiques i desenvolupar la funció educativa de la cultura

18 centres educatius formen tàndem amb equipaments especialitzats i institucions
La Regidoria de Cultura i la Regidoria d’Educació presenten Fem Tàndem L’H, un projecte conjunt que relaciona les escoles públiques, els equipaments culturals i diverses institucions i entitats de la ciutat. És un projecte de singularització de les escoles públiques a través d’un element d’excel•lència en el camp de les arts, la cultura i les ciències.

L’objectiu del projecte es resumeix en la idea “Eduquem per la cultura, cultivem l’educació” i pretén desenvolupar la funció educativa de la cultura mitjançant la col•laboració dels equipaments culturals amb les escoles públiques per portar a terme projectes dins el currículum acadèmic, desenvolupats al llarg del curs escolar, que contribueixin a millorar l’èxit educatiu.

L’alcaldessa, Núria Marín, que ha presentat avui el projecte, ha destacat que “amb aquesta iniciativa enllacem dos eixos estratègics per a la ciutat: l’educació i la cultura”. Marín ha explicat que Fem Tàndem L’H “ofereix als centres educatius i als equipaments culturals i científics l’oportunitat de relacionar-se amb el seu entorn, crea un vincle entre tots ells i alhora enforteix el projecte del Districte Cultural”.

A l'acte de presentació de Fem Tàndem L'H als mitjans de comunicació han participat dos alumnes de l'escola Pau Casals que, amb el Centre d'Art Tecla Sala, treballen en el procés de realització i muntatge d’una exposició. Una experiència molt satisfactòria que els ha ajudat a millorar la creativitat artística, segons han comentat.

Fem Tàndem L’H recull un seguit d’activitats singularitzades entre equipaments culturals i científics i centres educatius del seu voltant sobre temàtiques en les quals l’equipament està especialitzat.

Actualment s’estan treballant els tàndems: Escola Màrius Torres amb Teatre Joventut, Escola Busquets i Punset amb Museu de L’Hospitalet, Escola Pau Casals amb Centre d’Art Tecla Sala, Escola Joan Maragall amb Biblioteca Central Tecla Sala, Escola Sant Josep-El Pi i Institut Can Vilumara amb el programa Pessics de Ciència, impulsat pel Centre Cultural Sant Josep.

Per al curs 2016-2017 s’hi afegiran els projectes següents: Torre Barrina amb Escola Pere Lliscart, IDIBELL amb Institut Bellvitge, Fundació Arranz-Bravo amb Escola La Carpa, Museu - Can Riera amb un institut que encara s’ha de determinar i les entitats en conveni amb l’Ajuntament, Plàudite Teatre i Casa de la Música, amb Escola Milagros Consarnau i Institut Apel•les Mestres, respectivament.

Per al funcionament dels tàndems, el responsable de l’equipament cultural facilita les accions singulars que es defineixen en el projecte, elaborat conjuntament amb l’escola. Un tècnic municipal d’educació fa el seguiment i l’avaluació pedagògica del projecte. La coordinació es fa a través d’una comissió de seguiment en la qual també participa el centre educatiu.

A Fem Tàndem L’H s’hi han afegit els projectes endegats per l’Escola Municipal de Música – Centre de les Arts (EMMCA) amb escoles de la ciutat en la modalitat de música, dansa i teatre.

Projectes de Fem Tàndem L’H

Fem Tàndem L’H es materialitza en 18 projectes en dues modalitats:
a) Tàndems amb l’Escola Municipal de Música - Centre de les Arts (EMMCA) en la modalitat de música, dansa i teatre a l’escola. L’EMMCA va posar en marxa l’any 2007 aquesta col•laboració combinant una innovadora vocació de creació comunitària i la voluntat d’estendre la música al major nombre d’alumnes de la ciutat. Posteriorment s’hi van afegir altres disciplines artístiques com la dansa i el teatre.
  • L’EMMCA i l’Escola Pau Vila han format una orquestra de corda.
  • L’EMMCA i l’Escola Santiago Ramón y Cajal han format una orquestra de vent.
  • L’EMMCA i l’Escola Charlie Rivel han format una orquestra de corda.
  • L’EMMCA i l’Escola Lola Anglada han format una orquestra de corda.
  • L’EMMCA i l’Escola Ausiàs March han format una orquestra de corda.
  • L’EMMCA i l’Escola Gornal fan dansa.
  • L’EMMCA i l’Escola Ernest Lluch han format una banda de second line.
     

b) Tàndems amb equipaments especialitzats i institucions culturals en la modalitat de cultura, història,ciència...
 

  • Teatre Joventut – EMMCA - Escola Màrius Torres. Per desenvolupar l’expressió oral, la comunicació no verbal, les habilitats comunicatives i el sentit de la responsabilitat en tasques cooperatives. El Teatre Joventut ofereix a l’alumnat de l’escola visites a les instal•lacions i als muntatges perquè coneguin els oficis del teatre.
  • •       Centre d’Art Tecla Sala - Escola Pau Casals. L’alumnat assisteix al procés de realització i muntatge d’una exposició que culmina amb la inauguració. A partir d’aquest moment, l’escola prepara una exposició amb la participació de tots els grups, de P3 a 6è.
  • Biblioteca Tecla Sala - Escola Joan Maragall. Amb l’objectiu de promocionar i potenciar l’hàbit lector i l’aprenentatge actiu, la biblioteca col•labora en les tasques tècniques de la biblioteca escolar, formant els alumnes com a ajudants
  • Centre Cultural Sant Josep (Programa Pessics de Ciència) - Institut Can Vilumara – Escola Sant Josep-El Pi. Construcció d’un hort per a la investigació científica i aplicacions tecnològiques.
  • Museu de L’Hospitalet - Escola Busquets i Punset. El tàndem proposa reforçar la participació dels estudiants en activitats de coneixement de la història i el patrimoni de la ciutat i l’exploració de noves tècniques artístiques.
  • IDIBELL - Fundació Catalunya La Pedrera – Institut Bellvitge. Reforçar les competències de l’alumnat en matèria de ciències biomèdiques, introduint el mètode científic com a eina i competència transversal aplicable a les diverses matèries educatives.
  • Torre Barrina - Escola Pere Lliscart. Afavorir l’especialització de l’escola en el  llenguatge audiovisual per preparar l’alumnat per a la societat digital a través de l’elaboració d’un videoblog.
  • Casa de la Música - Institut Apel•les Mestres. Posada en marxa del projecte pilot Rockin’ per canviar la pràctica musical als instituts. El centre es dotarà d’un banc d’instruments: guitarres, baixos, teclats i bateries, i d’un software per treballar l’autoaprenentatge dels alumnes en les hores lectives de música. Comptarà amb el suport de professorat extern especialitzat en música
  • Plàudite Teatre - Escola Milagros Consarnau. L’alumnat de quart participen en el projecte que consisteix a desenvolupar la tècnica de teatre de moviment i text, l’expressió corporal i oral, la creativitat i el muntatge.

En fase de proposta hi ha dos tàndems més que oferiran el Museu de L’Hospitalet i la Fundació Arranz-Bravo.

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400