El Centre d’Art Tecla Sala presenta el projecte expositiu “quemando medias de lycra recordé por si acaso. islaaaaa66rgrsrrtrc_enreda66”, del col·lectiu artístic Isla6, establert al Districte Cultural de L’Hospitalet. La mostra indaga en la cultura material dels objectes desatesos i els ressignifica a través d’un dispositiu instal·latiu que combina tèxtil i escultura. La inauguració tindrà lloc dijous, 30 d’abril, a les 19 hores, i es podrà visitar fins al 13 de setembre.
Comissariada per Núria Gómez Gabriel, l’exposició explora el destí dels objectes que han perdut la seva funció inicial. Isla6 els recupera, els remescla i els sotmet a una segona “digestió”, un procés metafòric que convida el públic a tornar sobre allò que ja ha estat consumit, a mastegar-lo amb preguntes noves i a observar-ne de prop la textura simbòlica. El resultat és una mirada crítica i sensorial sobre el món material.
El projecte, que ha comptat amb la col·laboració de Roger Serret Ricou en el desenvolupament artístic, forma part del cicle “Districte Tecla Sala”, una iniciativa que dona suport a la recerca, a la producció i a l’exhibició de creadors vinculats al Districte Cultural de L’Hospitalet. El programa acompanya les seves pràctiques més recents i impulsa la seva visibilitat mitjançant projectes expositius.
Isla6, fundat el 2022, és un col·lectiu i espai alternatiu ubicat a L’Hospitalet que treballa per generar xarxes de suport per a artistes de l’underground i de l’escena emergent, així com per a membres de les comunitats queer, flinta, dissidents i migrants. El col·lectiu està integrat per Carla Di Girolamo, Bela Altarrui, Julieta Giorgiutti, Marc Espinar, Ivana González i Mariel Sallaberry. La seva activitat se centra en la creació de contextos inclusius i experimentals que qüestionen els límits de l’art i de la producció cultural contemporània.
Ajuntament de L'Hospitalet