Ajuntament de L'Hospitalet
Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Veure imatge de La nova Oficina d’Entitats de L’Hospitalet ja és una realitat (nova finestra)
14/09/2023 10:00:00
Participació ciutadana

La nova Oficina d’Entitats de L’Hospitalet ja és una realitat

És un servei presencial i virtual, que actua de centre neuràlgic de referència en el suport a les entitats

La nova Oficina d’Entitats de L’Hospitalet ha atès 142 consultes des de la seva obertura el 17 d’abril d’aquest any. Aquest servei municipal, ubicat a la planta baixa de Ca n’Arús, compleix una demanda històrica sorgida a la primera edició del Congrés d’Entitats el novembre del 2018. 

L’Oficina és un servei presencial i virtual, que actua de centre neuràlgic de referència en el suport a les entitats, tot i que part de les seves formacions i assessoraments es faran de manera descentralitzada arreu la ciutat. Dona servei a les més de 700 entitats actives de la ciutat i neix amb l’objectiu de fomentar el sector associatiu i dotar-lo de recursos per fer front als reptes socials i associatius actuals.

Aquest nou servei ofereix informació i assessoraments personalitzats a les entitats amb l’objectiu de dinamitzar i enfortir el treball de les associacions del municipi i promoure els valors de la participació com a motor de transformació. I també ajuda a la creació de noves entitats, responent a les noves realitats que emergeixen en el món de l’associacionisme.

Disposa d’una oferta formativa semestral amb cursos especialment dissenyats pel teixit associatiu de la ciutat amb l’objectiu d’impulsar-ne l’autonomia i la capacitat de millora. Els seus membres poden formar-se gratuïtament sobre temes de gestió de les entitats, sobre la importància de la comunicació i les xarxes socials, sobre igualtat de gènere en el món associatiu i sobre transparència, entre d’altres.

Totes les entitats i ciutadans que vulguin fer alguna consulta relacionada amb l’àmbit associatiu, poden acudir presencialment a l’Oficina, els matins de dimarts a divendres de 10 a 14 hores i les tardes de dimarts i dimecres de 16 a 19 hores. També hi poden contactar al telèfon 660 40 87 43 o a través del correu oficinaentitats@l-h.cat.

La web de l’Oficina, un espai virtual de referència

Una part important de l’Oficina virtual, és el web oficinaentitats.l-h.cat, que es va estrenar el passat 17 desembre al II Congrés d’Entitats de L’Hospitalet, un instrument que dona resposta a una altra demanda històrica de les entitats de L’Hospitalet.

Inclou un directori i mapa d’entitats per donar-les a conèixer i afavorir el treball en xarxa i col·laboratiu. El mapa, que utilitza la tecnologia del Geoportal de la ciutat, inclou les prop de 700 entitats actives de la ciutat i permet seleccionar-les per àmbits, aplicar filtres de barri o districte i alhora accedir a informació pública de l’entitat que afavoreixi el seu contacte i identificació. 

El nou portal és també un espai virtual on les entitats poden trobar els serveis que ofereix l’Oficina així com recursos en línia: notícies i agenda relacionades amb el teixit associatiu, oferta formativa, informació útil sobre com es constitueix una entitat o com es modifiquen els estatuts, suport als diversos tràmits, guies i publicacions d’utilitat o informació sobre subvencions.

I disposa també del visor de resultats “Coneix les entitats”, que facilita saber el nombre d’entitats per barris, àmbits i nombre d’associats i esdevé una eina per conèixer més a fons les característiques principals del teixit associatiu.

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400