Ajuntament de L'Hospitalet. 100x100 L'Hospitalet

Educació. INTRO
Activitat a L'Exposició: " L´Hospitalet: un indret, una història"
Àmbits temàtics: Coneixement i història de la ciutat Dinamització científica , Diversitat i convivència .
Descripció de l'activitat: L'exposició: L'Hospitalet: un indret una història tracta de recollir la història de la ciutat al voltant de ldos eixos temàtics: la població i el territori. L'espai expositiu ordena el seu recorregut en tres espais de manera cronològica: 1890-1920"El fum de les xemeneies",que tracta el creixement industrial de la ciutat;"Una modernitat frustrada",que aborda les ràpides transformacións socials i politiques d´aquestes dècades i el creixement poblacional de l'Hospitalet endependència a Barcelona; i 1960-1992 "Cap a l'Hospitalet actual",on s'aborda la consolidació social de la ciutat,la construcció noves infractuctures u el rol clau de les associacions veïnals. Cada un del àmbits s'articula per mitjà de quatre apartats que de maneraregular i contínua construeixen el discurs expositiu. Aquest apartats són L'economia,La demografia,La política i La quotidianitat. Per preparar la visita el Museu ofereix un dossier pel professorat, un dossier per educacció primaria i un dossier per educació secundària amb activitats per poder preparar pre-visita, la visita i la post-visita al Museu. En cada cas,les activitats s'adapten als objectius i competències curriculars corresponents.
A qui s'adreça: Primària: 6-8 anys. 8-10 anys. 10-12 anys. ESO: 12-14 anys. 14-16 anys. ESPO: A partir de 16 anys.
Objectius: Educació Primària: Donar a conèixer la història de L'Hospitalet per mitjà de les seves persones i el territori. Apropar els ponts entre el passat i present immediat de L'Hospitalet per entendre el seu desenvolupament. Promoure procediments que afavoreixín una aproximació al museu com a patrimoni històric i com a recurs didàctic i transformador. Fomentar valores i actituds relatius a la memòria històrica com a eix vertebrador de les realitats socioeconòmiques de l'Hospitalet. Donar a conèixer la història de l'Hospitalet per mitja de les seves persones i el teritori. Educació Donar a conèixer la història de L'Hospitalet per mitjà de les seves persones i el territori. Apropar els ponts entre el passat i present immediat de L'Hospitalet per entendre el seu desenvolupament. Promoure procediments que afavoreixín una aproximació al museu com a patrimoni històric i com a recurs didàctic i transformador. Fomentar valores i actituds relatius a la memòria històrica com a eix vertebrador de les realitats socioeconòmiques de l'Hospitalet. Donar a conèixer la història de l'Hospitalet per mitja de les seves persones i el teritori.
Continguts: Conceptuals: Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans i manifestació de la seva riquesa i diversitat. Comprendre els elements bàsics de les manifestacions històriques i arístiques culturals. Valoracció dels convis socioeconòmics que implica la revolució industrial i interpretació del fenomen des de la muticausalitat. Anàlisi de les formes de vida en els ciutats industrials del segle XIX a partir d'algun exemple proper. Interpretació de la problemàtica i de les aportacions d'algunes ideologies i revolucions,analitzant especialment els moviments socials i polítics a Catalunya.
Procedimentals: - Buscar,obtenir, seleccionar, organitzar i interpretar la informació a partir de fonts divers ( directes i indirectes, escrites, gràfiques i/o audiovisuals. - Contrastar la informació a partir de fonts diverses, comparant-la per tal de de desenvolupar un pensament crític i creatiu.
D'actituds i valors: - Pendre decisions en relació a la defensa del patrimoni cultural i naturtal i l'ús sostenible del medi.
Vinculació curricular: Ciències socials, geografia i història
Vinculació amb àmbits no escolars Té vinculació no escolar.
Fomentar el aprenentatges competencials a partir de reptes derivats de necessitats que plantegen entitats de l'entorn i que es concreten en l'elaboració de productes i serveis culturals.
Coneixements previs: No són necessaris, no obstant es recomana realitzar les propostes de pre-visita abans de la visita al museu.
Aforament: 30 persones.
Monitoratge: Té Monitoratge.
Material de suport: Es proporcionarà material de suport.
Es proporcionarà material de suport a la web del Museu://www.museul-h.cat/detallExposicio.aspx?1qPqazA5j30Ddn3oyGa2Jo6medPONG60grv581ZTiO2yoccqazB Dossier didàctic pel professorat:PDF Dossier didàctic per Educació Primària Dossier didàctic per Educació Secundària
Qui organitza: Museu de l'Hospitalet - Casa Espanya ( http://www.museul-h.cat/inici.aspx )
Adreça y població on es realitza: Museu de L'Hospitalet ( http://www.museul-h.cat/inici.aspx )
Adreça on es realitza: Museu de L'Hospitalet, carrer ,Juan Pallarès,38 08901 l'Hospitalet. L'Hospitalet
Com arribar-hi: Metro L1: Estación Rambla Just Oliveras,Renfe:Estació L'Hospitalet, BUS: urba
Preu: Gratuït
Dates i horaris: Des del: 16/04/2024 Fins al: 28/05/2024
Durada de l'activitat: 1h.
Observacions: La visita i el dossier de secundària tambe poden ser utilitzats a Batxillerrat i cicles formatius. Per a més informació: cultura.museu@l-h.cat Carmen Martin 93 4036112 i 93-4032502
Per a més informació: Demanar per: Carmen Martin Villegas (Museu)
934036112

cultura.museu@l-h.cat
Ajuntament de L'Hospitalet
Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400