L’Harmonia acull l’exposició De París a Nova York, un conjunt de gravats i obra gràfica dels grans artistes del moment pertanyents a la Col•lecció Gelonch Viladegut. El fil conductor és la permanència del gravat a través del temps, a través de les èpoques, amb els canvis estètics i amb la incorporació de noves tècniques i llenguatges.
Els segles XIX i XX han estat protagonistes de grans evolucions en el món de l’art i en el mercat de l’art. El segle XIX va ser l'època de la revolució permanent: aquell temps en què tot evolucionava, tot estava en moviment i constantment es buscaven nous camins. El final del segle va ser un període d'experimentació artística en què s'examinaven nous temes, nous reptes, noves maneres d'entendre la creació artística. En definitiva, la febre del descobriment.
En canvi, al segle XX, la història de l'art va resultar ser una història sense fi: tot es descobreix i es redescobreix; els camins més curts a vegades donen una volta, i els artistes volen menjar-se la vida i el món a mossegades. És un segle excitat, però també excitant. Un segle de mescla: el millor i el pitjor, el vell i el nou, l'eclosió de vida i la mort. Fins i tot, durant aquests segles es veuran canvis de capitalitat: veuran com el món de l'art i el mercat artístic passen de París a Nova York, en una sòlida transició inacabada.
L’exposició està organitzada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, la Col•lecció Gelonch Viladegut, el Museu Comarcal de Manresa i el Museu Abelló de Mollet del Vallès.