Qualsevol persona, a més dels servidors/es públics/ques de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, pot fer comunicacions a la Bústia Ètica i de Bon Govern de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat.
Les comunicacions efectuades a la Bústia Ètica i de Bon Govern estan destinades a comunicar accions o omissions que la persona comunicant consideri que poden resultar contràries al dret (Llei 2/2023, de 20 de febrer) o als principis ètics d’actuació i els valors de bon govern (Codi Ètic i de Valors de Bon Govern de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat), que es refereixin a l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat.
La Bústia Ètica i de Bon Govern disposa d’un assistent que recomanarà el canal més apropiat:
Al canal intern d'alertes: poden formular-hi comunicacions persones que hagin obtingut informació sobre infraccions, greus o molt greus, en el context laboral o professional referent a l’actuació de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. Llei 2/2023 de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció
Al canal ètic L'H: pot formular-hi comunicacions qualsevol persona o personal municipal que detecti conductes Contràries al Codi Ètic de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. Codi ètic i de valors de bon govern
Altres canals: Les comunicacions formulades mitjançant la Bústia Ètica i de Bon Govern no es consideren, en cap cas, un instrument per a l’exercici del dret de petició, ni tampoc per formular consultes, suggeriments, queixes o incidències a l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. Per això, s’han de fer servir els canals habilitats per aquesta finalitat. Queixes i suggeriments
Ajuntament de L'Hospitalet