L’Hospitalet completarà la xarxa pedalable al Districte Econòmic, les zones industrials i altres vies de la ciutat amb itineraris segurs. El projecte, amb un import d’1,9 milions d’euros, serà cofinançat amb els fons europeus Next Generation i servirà per impulsar la mobilitat sostenible. Les obres, pendents d’adjudicació, s’iniciaran aquest any i tindran un període d’execució de deu mesos.
Aquesta iniciativa servirà per donar continuïtat a la implantació de carrils bici i vies pedalables dins de la xarxa bàsica duta a terme en una primera fase el 2020 en diversos eixos viaris de la ciutat, i a la xarxa secundària posada en marxa en anys anteriors.
En la nova fase, s’habilitaran nous carrils bici segregats en aquestes vies:
Districte I (majoritàriament, a l’eix de la zona industrial de la carretera del Mig)
-
Avinguda de Josep Tarradellas i Joan (entre carrer de Batllori i carrer del Canigó, i entre plaça de Tuzla i carrer de Rodés)
-
Avinguda del Carrilet (entre carrer de Leonardo da Vinci i rambla de la Marina)
-
Carrer de la Riera dels Frares (entre avinguda del Carrilet i carretera del Mig)
-
Carrer del Cobalt
-
Avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge (entre carrer del Cobalt i travessia Industrial)
-
Avinguda de la Fabregada (entre avinguda del Carrilet i carretera del Mig)
-
Carrer de Rosalía de Castro (entre avinguda del Carrilet i carrer del Cobalt)
-
Carrer de Femades (entre avinguda del Carrilet i travessia Industrial)
-
Carrer de la Feixa Llarga
-
Carretera del Mig (entre carrer d’Arquimedes i carrer de Miquel Romeu)
-
Carrer del Crom
Districte III (majoritàriament, al Districte Econòmic de Granvia Sud)
-
Avinguda de la Granvia (entre avinguda de Vilanova i carrer de Miguel Hernández)
-
Carrer de les Ciències (entre avinguda de Vilanova i carrer de Salvador Espriu)
-
Carrer de Rafael Barradas
-
Carrer de Can Pi
-
Carrer del Primer de Maig
-
Carrer de Pablo Iglesias
-
Carrer de Salvador Espriu
-
Avinguda de Joan Carles I (entre carrer dels Motors i carrer de la Botànica)
-
Carrer dels Motors (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de les Ciències)
-
Carrer de José Agustín Goytisolo (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de Salvador Espriu)
-
Carrer de Montserrat Roig (entre carrer de Miguel Hernández i carrer de Salvador Espriu)
-
Carrer de la Botànica (entre carrer dels Motors i avinguda de Joan Carles I)
-
Carrer de Miguel Hernández
-
Avinguda del Carrilet (entre carrer de Buenos Aires i carrer de la Riera Blanca)
Districte V
-
Avinguda de Manuel Azaña
-
Via lateral del CEM L’Hospitalet Nord, continuació del carrer de Carles Ferrer Salat, de Barcelona
-
Avinguda de Tomás Giménez
-
Avinguda de Miraflors (entre carrer d’Empúries i plaça de la Mare de Déu del Pilar)
-
Avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera (entre plaça de la Mare de Déu del Pilar i plaça de Maria Montessori)
-
Avinguda de l’Electricitat (entre carrer del Molí i avinguda d’Isabel la Catòlica)
Districte VI
-
Avinguda d’Amèrica (tram inicial fins a rambla de la Marina)
-
Rotonda de l’Hospital de Bellvitge, carrer de Jaume Ventura i Tort i parc de Bellvitge
-
Carrer dels Joncs
-
Carrer de Can Trias
-
Carrer d’Arquimedes
-
Travessia Industrial (entre carrer d’Arquimedes i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge)
La implantació de carrils bici en aquestes vies comportarà una reconfiguració de l’espai de calçades i voreres, la instal·lació d’elements separadors per crear itineraris segurs de circulació en bicicleta i l’adaptació de la senyalització horitzontal, vertical i semafòrica, entre altres intervencions.
La primera fase, el 2020
Les primeres actuacions per implantar a la ciutat la xarxa bàsica pedalable que transcorrerà pels principals eixos horitzontals i verticals de la ciutat van començar el 2020, amb la implantació en diversos carrers de carrils bici segregats i carrils d’ús compartit per a cicles i vehicles motoritzats en vials pacificats, que van tenir un cost de 210.000 euros.
La xarxa bàsica pedalable té per objectiu connectar per a l’ús de la bicicleta els diferents barris de L’Hospitalet i també els municipis veïns, amb uns itineraris continus i segurs de nord a sud i d’est a oest de la ciutat. Aquests itineraris transcorren per carrils pacificats de coexistència amb el cotxe —amb límit de velocitat a 30 km/h— i també per carrils bici segregats, segons la idoneïtat de cada tram.
Eixos verticals:
-
Porta Nord - Zona Franca: Avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda del Torrent Gornal, carrer de Rosalía de Castro, avinguda de Josep Tarradellas i Joan i carrer del Canigó.
-
Sanfeliu - Granvia/Hospital de Bellvitge: Carrer de l’Estronci, carrer de la Riera del Canyet, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.
-
Carrer de Girona.
Eixos horitzontals:
-
Pubilla Cases - Santa Eulàlia: Avinguda de Catalunya, carrer del Montseny, carrer de Mas, carrer de Llançà, carrer d’Albareda, ronda de la Torrassa, ronda de la Via i carrer del Doctor Martí i Julià.
-
Cornellà - Barcelona (carrer de la Constitució): Carrer de Barcelona, carrer Major, carrer d’Enric Prat de la Riba i carrer de Santa Eulàlia.
-
Cornellà - CCM Tecla Sala: Avinguda d’Álvarez de Castro i avinguda de Josep Tarradellas i Joan.
-
Hospital de Bellvitge - plaça de Cerdà: Carrer de la Residència i carrer de l’Ermita de Bellvitge.
-
Carretera de Collblanc.
La implantació de la xarxa pedalable, que s’acabarà de configurar en pròximes actuacions, suposa un pas endavant important en el foment de l’ús de la bicicleta a la ciutat, un dels objectius del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet i el Pla d’actuació municipal 2020-2023, en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible.