Ajuntament de L'Hospitalet
Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Veure imatge de La nova app Connecta L’H posa la ciutat a les mans de la ciutadania (nova finestra)
14/12/2022 13:20:00
Tranformació digital i modernització de l'administració

La nova app Connecta L’H posa la ciutat a les mans de la ciutadania

L’aplicació permet accedir a totes les gestions municipals, realitzar tràmits digitals, rebre avisos personalitzats i comunicar-se amb l’Administració local mitjançant el telèfon mòbil

L’Ajuntament de L’Hospitalet té a punt la nova app Connecta L’H, que ofereix a la ciutadania un únic punt d’accés als principals serveis i tràmits i proporciona un nou canal de comunicació, informació i relació amb l’Administració local. La nova aplicació també actuarà com a projecte tractor per modernitzar altres recursos de l’Administració local, en especial la millora dels tràmits més demanats pels veïns i per les veïnes, que fins ara només es podien fer de forma presencial.

L’app Connecta L’H, que ha estat finançada amb els fons Next Generation adreçats a la transformació digital i a la modernització de l’administració pública, es podrà descarregar de forma gratuïta per a Android i iOs a partir de demà, 15 de desembre, a l'enllaç  http://l-h.cat/connecta-lh i estarà totalment operativa el 31 de desembre.

L’objectiu d’aquest nou canal és portar l’Ajuntament allà on es trobi la ciutadania i treballar per avançar, de formar progressiva, en l’adaptació dels seus serveis a les característiques i a les necessitats de les persones que els han de fer servir, fent-los cada cop més fàcils, comprensibles i accessibles per a tothom.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del programa L’Hospitalet 6.0, una estratègia que vol transformar digitalment la ciutat sense deixar ningú enrere.


La ciutat a les mans de la ciutadania

Connecta L’H permetrà al ciutadà sol·licitar a l’Ajuntament a través del seu mòbil qualsevol dels més de 200 tràmits digitals actualment disponibles (donar-se d’alta al padró, formalitzar canvi de domicili, fer una instància, obtenir un certificat de residència o de convivència o donar d’alta un nadó), així com consultar la resta de tràmits municipals i que en aquests moments només es poden fer presencialment o per telèfon.

A través del dispositiu mòbil, la ciutadania podrà consultar les seves sol·licituds i veure quines dades de padró i convivència té la seva administració. També es podrà accedir directament a l’espai de cita prèvia de l’Ajuntament.

Una de les principals novetats és que la ciutadania podrà decidir de què vol estar informada i rebre en el seu dispositiu avisos personalitzats i adaptats als seus interessos. També podrà estar assabentada de tot el que passa a L’Hospitalet i consultar l’oferta cultural, social i esportiva de la ciutat  mitjançant el canal de notícies, l’agenda, l’espai de turisme, les xarxes socials municipals o el butlletí L’H al dia. A través del Geoportal, es podrà consultar quins equipaments municipals, farmàcies i transports públics hi ha més a prop. I, mitjançant els telèfons de més utilitat, la ciutadania podrà trucar directament sense necessitat de guardar-los al mòbil.

Les entitats, les empreses i els comerços disposaran d’un espai específic on poder consultar i realitzar els tràmits que aquests dos col·lectius tenen a la seva disposició de manera senzilla i centralitzada.

Finalment, mitjançant l’app Connecta L’H, la ciutadania podrà comunicar a l’Ajuntament incidències, queixes o suggeriments, així com valorar l’aplicació i els tràmits. Coincidint amb la posada en marxa de l’aplicació, l’Ajuntament començarà a incorporar a tots els seus tràmits digitals una enquesta per valorar el grau de satisfacció de la ciutadania amb la finalitat de millorar-los progressivament.


La usabilitat i l’experiència ciutadana

Aquesta nova app ha tingut especial cura d’aspectes associats a la usabilitat i l’experiència ciutadana, amb l’objectiu d’oferir solucions i eines adaptades a les necessitats de les persones que les han de fer servir. Per aquest motiu, s’han dut  a terme un total de set grups de discussió, en els quals han participat prop de 90 persones de totes les edats, amb especial atenció al col·lectiu de gent gran. Les propostes i les millores immediates indicades pels futurs usuaris ja s’han incorporat i aquelles més complexes serviran per millorar futures versions.


El 15 de desembre s’inicia una campanya informativa al carrer per donar a conèixer el nou servei i explicar què es pot fer a través d’aquest nou canal i com instal·lar-ho al mòbil. La campanya s’estendrà fins al primer trimestre del 2023. L’app entrarà plenament en funcionament el 31 de desembre de 2022.

Es tracta d’un projecte transversal que, coordinat per la Direcció de Governança de Dades i Coneixement Institucional, ha estat possible pel treball i la implicació de diferents àrees i serveis municipals, en especial informàtica i TIC, atenció ciutadana, anàlisi i prospectiva i organització.

La nova app de serveis Connecta L’H garanteix la privacitat i protecció de dades de les persones que s’instal·lin i utilitzin l’aplicació.


Projectes de transformació digital i modernització de l’administració

La nova app Connecta L’H és un dels quatre projectes de transformació digital i modernització de l’Administració local que han estat seleccionats per la convocatòria del 2021 del Ministeri de Política Territorial d’ajudes procedents dels fons europeus Next Generation. Els altres projectes són la creació del Centre de Ciberseguretat de L’Hospitalet, la implantació de quadres de comandament i l’establiment del lloc de treball intel·ligent.

Aquests quatre projectes tenen un cost d’1,6 milions d’euros, dels quals un milió d’euros procedeix d’Europa i la resta de fons propis; la majoria va començar a desenvolupar-se el 2020 i estaran finalitzats el desembre de 2022.

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400