Un any més, l’Ajuntament ha posat en marxa l’aula d’acollida d’estiu, amb l’objectiu d’oferir un espai d’acollida i aprenentatge sociolingüístic a infants i joves que acaben d’arribar a la ciutat. Així, disposen d’un recurs per aprendre i practicar la llengua catalana de forma lúdica que els permet establir-hi vincles positius perquè els processos d’adaptació i inclusió siguin més senzills. Un altre element important és facilitar l’arrelament d’aquests joves a la ciutat, per tal que coneguin la seva realitat i els seus serveis, drets i deures.
L’objectiu final és promoure la inclusió social i la igualtat d’oportunitats en adolescents d’origen immigrant, a través d’un suport socioeducatiu adaptat a les necessitats individuals. L’aula d’acollida d’estiu s’ha desenvolupat durant quatre setmanes a l’Institut Eduard Fontserè i ha comptat amb la participació d’uns 150 adolescents.
L’aula d’acollida d’estiu s’adreça a alumnes d’educació secundària obligatòria de les aules d’acollida dels centres educatius, que s’incorporaran al setembre al sistema educatiu o que fa menys d’un any que han arribat a la ciutat.
El treball a l’aula s’articula mitjançant:
Aquesta iniciativa forma part del Pla educatiu d’entorn de L’Hospitalet i és finançada amb els fons Next Generation, del Ministeri d’Educació i Formació Professional, dins el Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE), impulsat conjuntament pel Departament d’Educació i l’Ajuntament de L’Hospitalet, que el desenvolupa a través d’un conveni de col·laboració amb l’entitat de la ciutat Cultura Tretze.
Ajuntament de L'Hospitalet