Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
Veure imatge de Joves d’un tàndem LH representen una obra sobre el bullying per a alumnes de primària (nova finestra)
16/11/2022

Joves d’un tàndem LH representen una obra sobre el bullying per a alumnes de primària

Amb la representació, es vol propiciar la reflexió i el debat sobre el bullying entre l’alumnat de primària del barri

Un grup d’estudiants de l’Institut Llobregat ha representat avui l’obra Canviem el conte davant d’alumnes de diferents centres de primària de Santa Eulàlia. Aquesta ha estat la primera de les tres representacions previstes. Les altres dues es faran el 23 i el 30 de novembre.

Aquesta iniciativa, en la qual participen alumnes de l’Itinerari Formatiu Específic d’auxiliars de vendes i atenció al públic de l’Institut Llobregat, es fa en el marc del projecte Fem tàndem L’H, que el centre desenvolupa en l’àmbit del teatre amb Plàudite Teatre. Els objectius d’aquest projecte són impulsar la creació d’un grup de teatre crític que pugui ser model i empoderi l'alumnat i reflexionar al voltant d'un tema tan important per a la comunitat educativa com és el bullying.

D’aquesta manera, a partir del teatre, s’afavoreix l'assimilació d'una sèrie de capacitats com ara la responsabilitat, el treball en equip i la confiança en un mateix. També es treballen, entre altres, les relacions interpersonals, l'autonomia i la resolució de conflictes per, així, contribuir a preparar l'alumnat per entrar en el món laboral.

Aquest projecte Fem tàndem es realitza amb els grups de 1r, 2n i 3r de l'IFE, que formen el grup de teatre. Durant el curs passat, van preparar aquesta obra de teatre, basada en el Conte de Nadal, de Charles Dickens. En la seva versió, els estudiants aborden el bullying més enllà de la víctima per intentar canviar el conte.

Al final del curs passat, el grup va representar l’obra per als seus companys del centre i ara, donat l’interès del tema, ha decidit fer tres representacions obertes a l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària del barri de Santa Eulàlia. 

Els itineraris formatius específics són ensenyaments professionals adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials associades a una discapacitat intel·lectual lleu o moderada. D’aquesta manera se’ls ofereix una atenció educativa, un cop acaben l’educació obligatòria.

El programa municipal Fem tàndem L’H es du a terme a totes les escoles públiques i a pràcticament tots els instituts públics de la ciutat.

Fem tàndem L’H, que es va engegar el curs 2015-2016, és un projecte transversal d’aliances que impulsa la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions, entitats ciutadanes o ens de referència amb els centres públics. L’objectiu és desenvolupar projectes dins el currículum acadèmic que introdueixin canvis metodològics que permetin millorar l’aprenentatge i garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat. D’aquesta manera s’aconsegueix afavorir l’èxit escolar a través de la singularització dels centres públics de la ciutat.

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400