Ajuntament de L'Hospitalet

Organtizació del cos

El Cos de la Guàrdia Urbana és un institut armat, de naturalesa civil, amb estructura i organització jerarquitzada. D’acord amb allò que s’estableix als articles 12 i 13 del vigent reglament intern i ateses les modificacions introduïdes amb aquesta ordre, l’estructura de l’organització de la Guardia Urbana de L’Hospitalet està encapçalada per la Prefectura i configurada en Divisions, Departaments i Unitats.

Divisió Territorial

Veure imatge de Divisió Territorial (nova finestra)

Distribució de les diferents Unitats i Serveis operatius que treballen directament a la ciutat. Consta de tres departaments importants i és, sens dubte, la columna vertebral de la nostra tasca a la Ciutat. Aquesta secció és la més propera als ciutadans i desenvolupa un paper crucial en el manteniment de l'ordre i la seguretat a L’Hospitalet. Està dividida en tres departaments essencials: Seguretat, Trànsit i Convivència.

Departament de Seguretat

Vetlla per la protecció dels ciutadans i la seguretat dels edificis. És el primer punt de contacte en situacions d'emergència i treballa incansablement per garantir que tots els residents se sentin segurs i protegits en el seu entorn.

Departament de Trànsit

S'encarrega de regular i mantenir la mobilitat a la ciutat. Des de la gestió del trànsit fins a l'assistència en situacions d'emergència a les carreteres, la seva tasca és fonamental per assegurar un flux segur i eficient de vehicles pels carrers de L'Hospitalet.

Departament de Convivència

La seva tasca tracta  des de la gestió de conflictes fins a la promoció d'un ambient pacífic.

Divisió Tècnica

Funcions tècniques, estratègiques i administratives del cos. Consta de 2 departaments:

  • Departament Superior de Prefectura
    És l'oficina principal. S’ assegura de  que tot funciona correctament.
  • Departament d'Organització Administrativa
    Recursos humans, suport administratiu, formació i logística.

Divisió de Coordinació

Organització i Coordinació de la resta d’Unitats

  • Departament de Serveis Centrals
    Des d'aquí s'organitzen i coordinen els serveis centrals del cos.
    • Unitat Central de Comandament: Centraleta informatitzada de recepció i gestió de serveis, distribució i administració dels efectius en el territori.
    • Unitat de Planificació Tecnològica: Gestió de les tecnologies aplicades al Servei.
    • Unitat d'Atenció Ciutadana: Contacte directe amb el ciutadà. Queixes, felicitacions, bústia de suggeriments i informació .
    • Unitat de Planificació de Dispositius i Serveis: Organitza i optimitza la distribució del servei en funció de les necessitats.

Divisió de Suport

Aquí s'encarreguen d'unitats especials que tenen formacions o material específic (Unitat d'Escoltes, d'Informació, Especial d'Intervenció, Instructora d'Atestats...)

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400