El nou decret d'admissió publicat pel Departament d'Educació, "Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya" va establir uns nous criteris en el procés d'admissió de l'alumnat als centres educatius.
Aquests criteris ja estan recollits a la resolució que ha publicat el Departament d'Educació EDU/464/2022, de 24 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula d'alumnes als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2022-2023:
CRITERIS DE PRIORITAT I BAREMS
Si té germanes o germans que ja estan escolaritzats en el mateix centre |
50 punts |
Segons la proximitat del domicili habitual o del lloc de treball al centre educatiu pel criteri de proximitat al centre no es pot acumular més d'una puntuació, malgrat es doni més d'un dels tres supòsits previstos a continuació: |
|
si el domicili habitual està dins la zona educativa del centre | 30 punts |
si la mare o el pare treballa dins la zona educativa | 20 punts |
Si és del mateix municipi, però fora de la zona educativa del centre educatiu | 10 punts |
Si la família percep la renda garantida de ciutadania |
15 punts |
En cas d'empatar en punts, es tenen en compte els criteris complementaris següents:
Si algun membre de la unitat familiar té una discapacitat igual o superior al 33% | 15 punts |
si el pare o mare treballa en el mateix centre educatiu triat en primera opció | 10 punts |
Si l'alumne o alumna forma part d'una família nombrosa | 10 punts |
Si l'alumne o alumna forma part d'una família monoparental | 10 punts |
Si ha nascut en un part múltiple (és a dir, té germans bessons) | 10 punts |
Si es troba en situació d'acolliment familiar | 10 punts |
Si es té la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme | 10 punts |
Ayuntamiento de L'Hospitalet