Historia coral que pretende dar prioridad al territorio y a las personas por encima de las grandes obras. Es por eso que en esta muestra no hay grandes obras, pero si la explicación del porqué la ciudad es así.
Aquesta exposició també vol ser un homenatge a totes les dones i els homes que han contribuït a fer de L’Hospitalet la ciutat, viva, acollidora, oberta, crítica, participativa i vigorosa que és avui dia, però, sobretot, als que van lluitar per la democràcia i van sacrificar la vida i la llibertat en el marc de la lluita antifranquista.
Segur que molts de vosaltres ja l'heu conegut! :)
Mostrar els diferents elements artístics que es van poder salvar de l’església de Santa Eulàlia de Mérida de l’Hospitalet, enderrocada l’any 1936. L’exhaustiva i acurada restauració permet presentar la part fonamental de la col·lecció. En total, s’exposen dinou olis sobre fusta i onze elements arquitectònics.
Gino Rubert és un pintor extravagant i difícil de classificar. Tan bon punt escriu novel·les romàntiques com dissenya peces de roba impossibles, compon hits estiuencs o puja a un escenari per riure’s de si mateix i del món de l’art. En paraules de l’artista: «el valor d'una obra d'art no depèn tant d’allò que conté com d’allò que desencadena». Partint d'aquesta reflexió, l’exposició “Fatamorgana” proposa una mirada polièdrica en què els seus quadres-collage més característics dialoguen amb rareses rescatades de l’estudi i pintures recents que incorporen llum i so.
Gino Rubert és un pintor extravagant i difícil de classificar. Tan bon punt escriu novel·les romàntiques com dissenya peces de roba impossibles, compon hits estiuencs o puja a un escenari per riure’s de si mateix i del món de l’art. En paraules de l’artista: «el valor d'una obra d'art no depèn tant d’allò que conté com d’allò que desencadena».
L'exposició Fatamorgana, de l’artista Gino Rubert és una tragicomèdia romàntica protagonitzada, entre d’altres, per fades canviants, mariners incauts i il·lusions —algunes d’òptiques i d’altres de truncades— on el glamur, la sensualitat i l’humor aparents conviuen amb la més profunda malenconia. Aquesta exposició és un dels monogràfics més extensos que s’han fet fins ara sobre Gino Rubert.
«INFLAT», és un projecte de col·laboració entre l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella de L’Hospitalet de Llobregat i el Centre d’Art Tecla Sala. Hi participen els alumnes de 4t del grau en Disseny Gràfic, de l’assignatura Muntatges Efímers, que consisteix a conceptualitzar i dissenyar un projecte expositiu.
Prenent com a punt de partida la novel·la clàssica Planilàndia (1884), d’Edwin A. Abbott, es proposa un viatge per les diferents dimensions geomètriques, des d’on observar els conflictes intrínsecs en les relacions de poder de tota societat.
“Ceci n’est pas” és un projecte que neix l’any 2014 a partir d’un ús irònic del ja en si mateix irònic títol de la coneguda obra de René Magritte. És una proposta artística on es convida diferents artistes a participar en una espècie de joc semàntic on relacionar els seus treballs personals amb alguna de les peces que obren en poder del Museu de L’Hospitalet.
El Centre d’Art Tecla Sala i el Museu Nacional d’Art de Catalunya presenten un projecte amb dues accions al voltant de la figura de l'artista Ferran Garcia Sevilla (Palma de Mallorca, 1949) que porten a terme en col·laboració: l’exposició retrospectiva Cosmos-Caos i la donació que l’artista fa al Museu Nacional d’un important conjunt d’obres del seu període conceptual.
Allunyant-se d’una ambició retrospectiva convencional, l’exposició presenta una selecció de treballs de períodes i llenguatges diferents que ens permeten intuir problemes existencials i morals de plena actualitat. Sempre experimental, des-sacralitzador, irònic i impactant, l'aportació de Ferran Garcia Sevilla és un magnífic exemple de la militància de l'art d'avantguarda enfrontada a la postmodernitat.
Exposició de la memòria de les dones del rural de Lugo, memòria lligada estretament als moviments migratoris entre Lugo i Barcelona. Un homenatge a les dones invisibilitzades durant anys amb la participació d'elles i les seves famílies, per visibilitzar les que van emigrar des de la província de Lugo a Barcelona durant el segle XX.
Exposició on les tres artistes segueixen en les seves obres les línies de les temàtiques personals, el límit de la mirada és una metàfora dels confins que contenen les Geografies Interiors.
Exposició d’una selecció dels dibuixos presentats a la darrera edició del concurs organitzat per la Coordinadora d’ampes endavant.
Aquest dijous 12 de gener a les 19:00 hores del 2023 inaugurem el cicle d'exposicions de la Sala Subsòl del CCBG amb l'exposició Eines de Tall de Ferran Farré, artista molt vinculat amb la ciutat de L'Hospitalet i amb una llarga trajectòria a l'àmbit cultural municipal.
Esteu convidats tots i totes!!
Tot va començar quan Xaro Castillo ens va proposar treballar en un projecte que partia de la necessitat de comprendre la relació de l’ésser humà amb el món que l’envolta
Aquest dijous s’inaugura «Inflat», un projecte en col·laboració amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella de L’Hospitalet.
L’exposició es basa en la novel·la Planilàndia, escrita per Edwin A. Abbott i publicada el 1884, en què l’autor realitza una crítica social i cultural de la seva societat mitjançant un imaginari geomètric i matemàtic.
L’espectador s’endinsarà en un viatge per diferents dimensions i societats i podrà observar les problemàtiques internes de cadascuna d’elles. Alhora, es veurà immers en els conflictes intrínsecs de tota societat, els quals repercuteixen en els altres i originen el caos.
Un projecte expositiu de l’alumnat de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella de L’Hospitalet que pren com a punt de partida la novel·la Planilàndia, d'Edwin A. Abbott.
«INFLAT», és un projecte de col·laboració entre l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella de L’Hospitalet de Llobregat i el Centre d’Art Tecla Sala. Hi participen els alumnes de 4t del grau en Disseny Gràfic, de l’assignatura Muntatges Efímers, que consisteix a conceptualitzar i dissenyar un projecte expositiu.
Prenent com a punt de partida la novel·la clàssica Planilàndia (1884), d’Edwin A. Abbott, es proposa un viatge per les diferents dimensions geomètriques, des d’on observar els conflictes intrínsecs en les relacions de poder de tota societat.
Aquest projecte de col·laboració amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella de L’Hospitalet consistent a conceptualitzar i dissenyar un projecte expositiu, pren coma punt de partida en la novel·la Planilàndia d'Edwin A. Abbott (1884), en què l’autor realitza una crítica social i cultural mitjançant un imaginari geomètric i matemàtic.
Tr3s+1n DECENAL parla sobre la fi del trajecte de 10 anys de producció, on el temps que ha acompanyat als artistes s'ha acabat, s'ha quedat enrere. Queda el PÒSIT que barreja records i projectes i... Tot comença aquí...
Davant nostre un temps en blanc i verge preparat per tornar a començar i omplir de somnis i mirades. Poc a poc tornarem a l'inici i, de nou, continuarem jugant...
L’exposició “Venezia” consta de 25 retrats de les màscares venecianes realitzats durant el carnaval
de 2002, època encara de la fotografia analógica. Aquestes fotografies han estat captades amb dues
càmares reflex Yashica, cada una amb una película d’ASA diferent, extacrome-100 i extachorme-400,
i tres objectius
L’exposició “Cosmos-caos” és l’escenari d’aquesta activitat familiar que ens convida a endinsar-nos en l’obra de l’artista Ferran Garcia Sevilla.
Els dissabtes 4 de febrer i 11 de març gaudeix de les visites comentades a l'exposició “Cosmos-Caos” de Ferran Garcia Sevilla, que abasta tota la trajectòria d’aquest l’artista.
Activitat familiar, a les 11 h. Us convidem a gaudir de l’exposició "Cosmos-Caos" en família. A través del joc i de l’experimentació amb imatges, música i objectes, explorarem l’univers creatiu de l’artista Ferran Garcia Sevilla.
Activitat adreçada a famílies amb infants de 6 a 12 anys / Amb reserva prèvia a: publicseducacioteclasala@l-h.cat
Visita comentada, a les 12:30 h. Una visita a l'exposició “Cosmos-Caos” de Ferran Garcia Sevilla, que abasta tota la trajectòria de l'artista.Centrada sobretot en la pintura, l'exposició presenta una selecció de treballs de períodes diferents que ens permeten intuir problemes existencials i morals de plena actualitat.
Activitat gratuïta sense inscripció.
Hi ha un racó de la Amazonía peruana on els passius ambientals que genera la indústria petroliera ja han deixat enrere la passivitat. Després de quaranta anys d'explotació d'hidrocarburs, les conseqüències són alarmants, tant per a la terra com per a les comunitats indígenes que allí habiten. Les comunitats indígenes, abandonades per l'Estat, temen ser desplaçades davant la creixent amenaça que afecta el seu territori i la seva forma de vida.
Jordi Sabater Pi –primatòleg i naturalista– va néixer a Barcelona l'any 1922; i morí a la
mateixa ciutat l'agost de 2009. Però la seva vida fou intensa; plena de d'aventures i
descobertes per les quals viatjarem tot valent-nos dels seus propis traços i dibuixos.
Exposició dedicada a les quatre dones que van ser les primeres electes femenines a les institucions locals, com a resultat de les municipals del 14 de gener de 1934, que també van ser les primeres que les dones van poder votar.
Quatre dones tenen el privilegi de ser les pioneres del municipalisme feminista a casa nostra, formant part de quatre llistes electorals que guanyen per majoria absoluta als seus respectius municipis: Fidela Renom (1891-1987) regidora de Sabadell, Nativitat Yarza (1872-1960) alcaldessa de Bellprat, Justa Goicoechea (1896-1973) regidora de l'Hospitalet i Consol Nogueras (1882-1952) regidora de Mataró.
Inauguració dijous 9 de febrer a les 19 h.
Quan observem un quadre estem contemplant molt més que això. Són hores, dies, setmanes i mesos d'experiments, alegries i fracassos, plens d'esforços i treball. És un tros de la vida de la persona que l'ha pintat.
Inauguració de l'exposició de Manuel Morales eBent!, que va ser el Primer Festival Internacional de Performance de Barcelona, i comissariat per Carlos Pina.
UN MANDALA és una estructura de dissenys concèntrics que representen la composició repetitiva de l' Univers i de la Natura. És una paraula d'origen sànscrit i significa "circulo", representa la unitat, l'harmonia i la infinitud de l'Univers mitjançant l'equilibri dels elements visuals. La seva bellesa i força de colors aixequen l'energia deprimida d'immediat. En estar dissenyats amb formes geomètriques concèntriques posseeixen una energia estable i harmònica. El mandala pot ser una guia per ubicar-nos al nostre centre més profund i així integrar aspectes de la nostra vida. Pot ajudar-nos a superar la sensació de desintegració, purificar un ambient, equilibrar el Yin-Yang d'un lloc, etc...
Inauguració: 28 de febrer a les 19:30 hores
Jordi Moreno es defineix com artista plàstic multidisciplinar i autodidacta. En aquesta exposició presenta una sèrie de dibuixos d’sketching que fa pel barri i una sèrie de làmines que treballa en mitjà format. L’artista utilitza tècniques mixtes i treballa l’abstracció en els seus personatges.
El conjunt de la mostra compartida i en xarxa revisa el desplegament de l’ambiciós pla d’ensenyament de la República, considerat un dels més progressistes i innovadors de l’època, que tenia per objectiu la creació d’una escola pública, unificada, laica, obligatòria, mixta i fonamentada en els valors de la solidaritat.
Com una aportació més a la recuperació de la memòria històrica, l’exposició «L'escola, llum de llibertat!», de la Diputació de Barcelona, vol destacar la importància dels museus com a dipositaris d’un llegat històric que ens és comú.
Ajuntament de L'Hospitalet