Els països en general tenen moltes “cares, vàries estan a la vista, algunes fins i tot es transformen en clixés. Unes altres estan més ocultes.
Quan comencem a analitzar, percebem que aquest tema donava marge a un doble sentit: cara/costat i cara/rostre.
En edicions anteriors ensenyem diverses “cares” del Brasil: la folklòrica amb festes populars, la mescla ètnica formant una diversitat cultural, i la mirada des de fora per fotògrafes estrangeres. D'aquesta vegada, volem mostrar altres facetes que estan més enllà d'aquestes anteriors, amagades en la societat brasilera. A través d'imatges quotidianes, desvendar “cares ocultes" (rostres) en els missatges publicitaris col·locats per les ciutats, o en els grafitis, rètols, outdoors, i pintades amb les seves peculiars tipografies.
Les fotografies de Laurence Lalloué (Bagnols-sud-Cèze, França, 1976) ens porten a aquest viatge metafòric que entrellaça imatges amb paraules, frases, poemes, que desembarquen aquí, de l'altre costat de l'hemisferi, descobrint “altres cares” del país on ella va viure per quinze anys.
Comissària de l'exposició: Etel Reis
Arquitecta, artista/fotògrafa, doctorat en Belles arts per la UB.
@etelreis
www.etelreis.com
@lau_lalloue
claire-de-terre.web.node.fr
Inauguració 7 de setembre a les 19:30 hores.
Ajuntament de L'Hospitalet