Les Sentències escrites aforísticament l’any 1968 són una reflexió sobre la naturalesa de l’art, sobre els judicis, conceptes i tipus de raonaments que s’haurien d’esgrimir en relació a l’art. La proposta que presenta el col·lectiu Declamatori vol seguir l’estela assertiva declamatòria del text original de LeWitt, en l’homenatge-reinterpretació que li rendeix John Baldessari amb la seva performance "Baldessari sings LeWitt" l’any 1972, en què l’artista canta cadascuna de les trenta-cinc declaracions sobre art conceptual, tot taral·lejant diferents sintonies de cançons populars.
Amb la incorporació d’un sintetitzador de veu, “35 Sentències” es modula i estructura com a una lectura numèrica que interpreta els codis del propi llenguatge gramatical i el de la programació. Un passeig entorn de les infinites línies numèriques que envolten qualsevol text marcat per la digitalització imperant, que ens acompanya en el nostre dia a dia.
El col·lectiu Declamatori, amb Eugènia Agustí, Montse Carreño, Jo Milne, Laia Moretó, Raquel Muñoz, Cristina Pastó, Mercedes Pimiento, Eloi Puig i Martí Ruiz, forma part de l’equip de recerca IN>TRA2 i ha escrit una partitura específica per a la lectura de l’acció a partir de la proposta d’Antònia Vilà, comissària de l’exposició "El llibre com a present continu. Llibres d’artista al voltant de les poètiques conceptuals", produïda pel Centre d’Art Tecla Sala l’any 2021. Aquesta partitura és la segona publicació de la col·lecció Partitures Futures, creada en el marc del mateix equip de recerca amb la intenció de difondre les seves experimentacions vinculades amb l’oralitat i els nous sistemes d’impressió.
Dijous 7 d'abril, a les 19 h
Sala d'actes del CC Tecla Sala
Ajuntament de L'Hospitalet