Isabel Servera, artista resident a l’edifici Freixas, presenta Fer temps. El projecte s’articula a partir d’una instal•lació site specific i una selecció d’obra recent. El treball de Servera se centra en el desplegament de tres conceptes: la repetició, el temps i el treball processual.
La seva obra és conseqüència de llargues jornades de treball dedicades a la repetició, obsessiva i disciplinada, de gestualitats i trames plàstiques. L’error, el desgast dels materials i l’ús de les eines de treball -impremtes, fotocopiadores, colors-, són l’impuls d’una obra a través de la qual l’artista vol reivindicar una temporalitat divergent a la proposada per la societat tecnocràtica.
El seu interès se centra sovint en la reconstrucció de documents d’oficina triturats, en la repetició de qualitats expressives detectades en la fragmentació dels colors d’impressió, en la repetició ininterrompuda i quotidiana del punteig del bolígraf o retolador sobre el paper, en un marc de temps determinat.
Segons Giselda Chillida, crítica d’art i autora del text Hacer tiempo o el tiempo del artista, “A través el treball manual i rítmic, Servera introdueix la irregularitat en terreny del fet inefable i maquinal. El temps de l’artista és un “altre”. És temps imprecís i indisciplinat. És temps estrany que es converteix en excrescència.”