Aquesta formació consta de dues sessions intensives, que tindran lloc de 10 h a 15 h a Gornal Activa, amb la que aprendràs els coneixements indispensables per implementar i/o millorar aquestes dues activitats del teu negoci, i que tan importants són per aconseguir l’èxit del projecte empresarial.
El contingut a tractar en cadascuna de les sessions serà el següent:
Sessió 1: Màrqueting
Objectius:
- Aprendre a esbrinar les peculiaritats del mercat en què ens haurem de desenvolupar, les característiques de l’entorn i les de la competència.
- Quin és el/s nostre/s segment/s objectiu/s? Quines són les seves particularitats com a persones? I les seves necessitats / anhels / desitjos latents?
- En què es basa la nostra oferta i en què ens diferenciem: valor afegit o avantatge competitiva.
- Quina ha de ser la nostra estratègia de marca? Com volem que ens vegin i com hem de posicionar-nos?
- Com ens donarem a conèixer i promocionarem? Quins seran els canals, les eines i les estratègies de difusió?
Continguts:
- El pla d’empresa i el màrqueting: què i per què.
- Definint el Mix de màrqueting: Producte, Preu, Distribució i Promoció.
- Productes i serveis que pensem oferir i el valor diferencial respecte a la competència i/o productes substitutius.
- La importància de la segmentació al detall: el client com a eix central.
- Els diferents rols de comportament del consumidor.
- La importància de 3 conceptes clau: valor, qualitat i satisfacció.
- Preu, partida pressupostària i portafolis de productes.
- Concepte de rentabilitat: rotació o diferenciació?
- Branding: la importància de la nostra marca.
- Posicionament “fansumer”: una experiència més enllà d’un producte.
Sessió 2: Vendes
Objectius:
- Conèixer en què fallen les empreses quan venen, i com establir el procés de venda tenint en compte les estratègies i tàctiques del pla de màrqueting.
- Aprendre a comunicar-se de forma eficient, i a defensar la teva presentació i els teus arguments de manera convincent.
- Aprendre a detectar senyals de compra per tancar la venda i com convertir-te en el conseller del teu client per fidelitzar-lo.
- Quins han de ser els nostres preus de venda? Sota quins criteris els hem de fixar?
Continguts:
- En què fallen les empreses quan venen?
- Ja està el pla de màrqueting, comencem a preparar-nos per sortir a vendre.
- Què hem de fer al principi de l’entrevista de vendes?
- Sé comunicar-me amb el client?
- Conseller o col·locador de producte: Què faig?
- Monòleg o diàleg?
- Arguments estudiats o arguments adaptats?
- Vaig preparat pels dubtes i les objeccions que sortiran?
- Sé detectar els senyals de compra per tancar la venda?
- La venda ja ha acabat, què més faig?