MADRE desafia la mirada masclista i classista que impera a Bolívia. El projecte es proposa explorar la influència de la raça i la religió en la representació de la dona boliviana, celebrar la diversitat i complexitat de l'experiència femenina i examinar les tibants idiosincràsies del país.
La sèrie es compon de material d'arxiu intervingut i retrats de dones bolivianes i el seu context. A través de l'àlbum familiar es qüestiona la història oficial i es desconstrueixen nocions patriarcals i colonials. Els retrats estan imbuïts de gestos performatius i al·ludeixen a iconografia religiosa, però en oberta oposició a ella. En els mateixos, les dones encarnen els arquetips de la Mare de Déu i María Magdalena fecundats per a reflectir tradicions andines. Barrejant memòries i observacions MADRE examina el sincretisme com a trama cultural.
Situades entre el documental i la ficció, les imatges descriuen una existència interconnectada per elements físics i mitològics – una dansa entre el Hanan Pacha i el Uku Pacha - on la dona experimenta potencialitat, mutació, pèrdua, declinació i mort.
Ajuntament de L'Hospitalet