Ajuntament de L'Hospitalet

Escoles Bressol

Xarxa d'Escoles Bressol Municipals

L’Hospitalet de Llobregat disposa d’una Xarxa d’Escoles Bressol Municipals formada per sis escoles bressol que ofereixen un servei educatiu integral als infants de 0 a 3 anys i a les seves famílies.

Escoles Bressol de la Xarxa:

Serveis:

Servei d’escolarització, destinat a l’escolarització d’infants dels 4 mesos als 3 anys durant l’horari establert i de conformitat amb la normativa aplicable.

Servei de menjador. Inclou el dinar i el berenar per als infants usuaris de l’escola bressol, que ho sol•licitin.

Servei d’acollida. Servei adreçat ales famílies amb dificultats per atendre els seus fills i filles fora de l’horari marc del centre i es concreten en una hora abans al matí o una hora després per la tarda. Aquest servei es prestarà sempre i quan hi hagi un nombre mínim d’infants.

Servei de formació adreçada a les famílies. Aquest servei està destinat a oferir un espai formatiu i de debat a les famílies i es desenvolupa atenent les directrius del “Programa d’acompanyament educatiu a les famílies”, de la Regidoria d’Educació.

Equipaments:

Les escoles bressol municipals estan dotades d’aules adequades a cada una de les edats, sala polivalent, patis amplis, cuina pròpia i disposen del material didàctic i pedagògic necessari per dur a terme la seva activitat

Projecte educatiu:

Les escoles bressol municipals es defineixen com un servei públic obert a tothom sense discriminació, on les famílies paguen un preu públic en funció del servei que sol•liciten.

Són escoles catalanes, arrelades al país, i obertes a la diversitat cultural i social de les famílies. Tenen un projecte educatiu propi, i tenen com a referència el Projecte educatiu municipal. Consideren que els infants són persones competents, capaces de participar i de relacionar-se de forma interactiva.

Donen valor a la vida quotidiana i al joc com a situacions privilegiades per el desenvolupament i aprenentatges dels infants. Promouen la participació de les famílies i les consideren les primeres educadores dels seus fills i filles.

Els professionals que hi treballen ho fan en equip, tenen interès per innovar, compartir experiències i participar en activitats de formació permanent. Són centres oberts a la comunitat, que es comprometen socialment i treballen en xarxa amb altres professionals, serveis i entitats del seu entorn.

Són centres que treballen amb rigor, que documenten i contrasten llurs experiències i que utilitzen instruments pedagògics com l’observació i l’avaluació, per tal de introduir millores en la tasca educativa.

"MOLINET DE VENT". La nova sala Multisensorial a l'Escola Bressol Municipal, "La Casa del Molí"

Veure imatge de  "MOLINET DE VENT". La nova sala Multisensorial a l'Escola Bressol Municipal, "La Casa del Molí" (nova finestra)
La Diputació de Barcelona, al 2016, va endegar un pla d’assistència pilot per a infants amb necessitats educatives especials. En aquest sentit, ha promogut la creació d’espais d’estimulació multisensorial en centres d’educació infantil de la demarcació.

És amb aquest suport que l’Ajuntament de L’Hospitalet ha instal.lat la primera sala pública d’estimulació multisensorial a l’escola bressol municipal La Casa del Molí per donar un recurs educatiu més als infants del 0-3 amb dificultats.

La nostra visió consisteix en avançar en la inclusió dels infants amb necessitats educatives especials en les escoles bressol i potenciar un servei públic educatiu a la ciutat d’atenció a la infància amb necessitats educatives especials.

Què es una sala multisensorial?

Una sala d’estimulació multisensorial és una instal.lació amb un equipament intensiu d’imatge, sons i mobiliari acompanyats d’un programa d’estimulació sensorial amb finalitat didàctica: són espais innovadors d’aprenentatge que reforcen les competències de tots els infants i afavoreixen l’educació inclusiva.

El seu objectiu és que els infants que l’utilitzin rebin estímuls controlats que siguin percebuts per tots o alguns dels seus sentits, de manera que afavoreixi el seu desenvolupament global.

Les intencions educatives de la sala són facilitar l’accés, mitjançant l’organització senso-perceptiva, a la comunicació individualitzada en l’alumne amb discapacitats i possibilitar la seva vivència corporal, a través de la relaxació i la calma per trobar-se millor.

Qui són els usuaris?

Es prioritzarà a aquells alumnes amb retard maduratiu, trastorns motrius... infants amb necessitats educatives especials. Ara bé, tots els infants de l’escola són usuaris de la sala multisensorial.

També es preveu que, un cop implementat el projecte, es puguin anar beneficiant infants de les totes les escoles bressol de la ciutat.

Què és l’educació inclusiva?

“L’educació inclusiva  és el procés pel qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la discapacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat per continuar essent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb ells, dins l’aula.” Susan Bray Stainback (2001).

És a dir, valorar els infants, per igual. Fer de les diferències un recurs per potenciar el joc, l’aprenentatge i la participació, i reduir les barreres que es presentin.
  • Xarxa d’Escoles Bressol Municipals de L’Hospitalet
  • Guia formació professional a L’Hospitalet
  • Pacte educació
  • Consorci per a la Normalització lingüistica
  • Prevenció
  • D
  • Institut Obert de Catalunya
Ajuntament de L'Hospitalet
Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400